Hemma efter Midnattssolsrallyt 2010


Det gick bra för oss i år.Vi hade problem med innfästningen till 4 länken i karossen vid matuppehållet på lördagen, men det löste vi.Det va allt.Stoffe & Nicke hade bra tider hela tiden ibland kanske lite för bra för att vara föråkare.Vi åkte hela rallyt på beg HANCOOK hjul det visar hur bra hjulen är.Stoffe är väldigt nöjd med väghållning efter justeringen på bakaxeln , den sätter sig som en smeck.Jag har sagt det förr men säger det igen DETTA ÄR ÅRETS HÖJDPUNKT. Tack all publik som hejar & kommer fram på sevicen, Tack till ni som åkte med på rundan , Agneta , Yvonne , Marie , Svenne , Tobbe , Samuel ,Kock Johan & Ambjörn. Hälsningar Anders (Chefen)

MIDNATTSOLSRALLYT 2010


Hej alla det har varit tyst från oss ett tag men det har hänt saker i garaget det ska ni veta.Superbilen har fått en grundlig översyn ( lite rostskador,lite vi ville ändra på,lite väghållning ihop med Jonas Åkesson(vi jagar honom I höst)Nu ska vi ge oss ut på en mycket trevlig resa MIDNATTSOLSRALLYT detta är skit kul Stoffe & Nicke går ut som föråkare 0 det jublas i skogen när dom kommer med handtaget före.Det är tredje året vi åker detta underbara rally.Jag säger bara vilken organisation att dra runt detta.Vi ska göra så gott vi kan att komma till västerås.PS LALLABIL har fått ny färg BLÅ som en bil ska va.Vi som åker med Stoffe & Nicke är Ambjörn,Yvonne,Svenne,Tobias,kocken Johan,Marie,Samuel,Anders & Agneta

» Gå med i nyhetsbrev




» Opel Ascona B 2.4



Motor: 2.4 liters byggd av Ståhlmotor (220 hk).
Växellåda: Sellholm Dogbox M45.
Inredning: GA-stolar, GA-bälten
Bakaxel: Volvo, med Sellholm justerbara fjäderben. Utv 5.0
Framvagn: Original förstärkt, andra bussn, Bilstein dämpare.
Bromsar: Omega runt om. Bromsvåg.


» Bilder på bilen

20060112

Mycket tid och pengar läggs på motor och väghållning. Men om det är för varmt i bilen kan varken förare eller kartläsare prestera sitt bästa, därför är en taklucka ett måste.


20060112

Förgasarna är modell Dellorto 48:or. Dessa andas genom dubbla KN-filter.


20060112

I skålade stolar från GA samt 3" bälten från samma företag sitter vi tryggt i fall olyckan skulle vara framme.


20060112

Black Rocket-däcken från Gullabo Däckfynd är utprovade för bästa prestanda. Stoffes utlåtande efter testdagen var att det kändes som att köra på räls.


20060112

Spartanskt eller funktionellt? Praktiskt skulle jag vilja säga. Bakom det vita gallret döljer sig de dubbla bensinpumparna. Men var är snöskyfflen?


20060112

Såhär i vintertid och annalkande vintertävlingar tyckte Stoffe att mockaratten skulle skyddas med en rattmuff, fult? kanske, men varmt!


20060112

2.4 liters förgasarmotor, preppad av Bengans Racing!
Ca 240 hk.


20060112

Snyggt? skrytigt? nej väldigt praktiskt. Kolfiberplattan skyddar mot stenskott och grusstänk vilket sparar golvet.


20060112

Som kartläsare gäller det inte bara att läsa noter och hålla koll på tidkort. Ett antal mätare, brytare samt trippmätare hör till vardagen i kontoret.


20060112

Spartanskt! Ja, här är inget krimskrams. Funktionellt och enkelt, en stor varvräknare samt några varningslampor, vad mer behöver man som förare.


20060112

Fram liksom bak används Omega 3000 bromsar, här sitter även nya Bilsteindämpare.


20060112

Kraftigare Opel Omega 3000 bromsar är ditsatta för att hejda bilen bättre, medans Sellholms Proflexdämpare fixar väghållningen i bakvagnen.


20060112

Bakaxeln är modell Volvo med 4-länk och skränkningen är gjord av Gunnarsson.


20060110

Självklart skulle vi även ha en ny ljusbox, det blev lite WRC-stuk på bilen när den kom på. Förutom att det blev snyggt kommer den förhoppningsvis att lysa upp skogen rejält också, vilket behövs i Bergslagsrallyt där flertalet av sträckorna kommer att gå i mörker.